Financial Controller

Vi söker en Finance Business Partner till globalt industriföretag

Om tjänsten

Vill du arbeta i en affärsnära roll där din finansiella kompetens bidrar till strategiska beslut i ett världsledande industriföretag? Just nu söker vi, på uppdrag av en global aktör inom avancerad tillverkningsindustri, en erfaren Finance Business Partner till ett längre konsultuppdrag.

Som konsult hos oss får du möjligheten att vara en nyckelperson i ett internationellt bolag i teknikens framkant – samtidigt som du får tryggheten och stödet från ett lokalt bemanningsföretag med stark förankring i regionen.

Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår till att börja med t.o.m. 2025-10-27.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen som Finance Business Partner fungerar du som ett viktigt stöd till verksamheten i frågor som rör framtida finansiell utveckling. Du arbetar rådgivande, analyserar affärsresultat, och hjälper till att driva kvalitativa ekonomiska beslut framåt. Uppdraget kräver självständighet, ansvarstagande och en förmåga att omsätta siffror till konkreta affärsinsikter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta fram månatliga rapporter kring ekonomisk prestation jämfört med budget och prognos
• Identifiera och förklara kostnadsavvikelser samt stötta andra avdelningar med kostnadsunderlag
• Säkerställa korrekt kostnads- och intäktsredovisning för projekt
• Delta i budget- och prognosarbete tillsammans med andra funktioner
• Implementera rutiner för kreditkontroll och följa upp kundinbetalningar
• Vara en nyckelperson i kommunikationen mellan ekonomi och övriga delar av organisationen
• Säkerställa att transaktioner följer interna regelverk och har ett korrekt revisionsspår

Vem är du?

Kvalifikationer
• Högskoleexamen inom ekonomi eller redovisning
• Minst 3 års erfarenhet av finansiell analys, redovisning eller liknande
• Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av ERP-system (gärna SAP)
• Förmåga att tydligt kommunicera finansiell information till olika typer av intressenter
• Analytisk och lösningsorienterad med ett strukturerat arbetssätt
• Självständig och initiativtagande, men också en god lagspelare

Du får arbeta nära verksamheten i en spännande och föränderlig miljö, i ett företag med global närvaro och stark lokal förankring. Här finns möjligheter till personlig utveckling, kompetensutbyte och att vara med och påverka affären på riktigt.

Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om verksamheten

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu
Stad
Piteå
Publicerad
29 april
Sista ansökningsdag
15 maj
Omfattning
Visstidsanställning
Referensnummer
73735