Administrativ Chef till Prenad i Norra Skåne
Är du en strukturerad och lösningsorienterad ledare med erfarenhet av ekonomi och administration? Trivs du i en roll där du får samordna processer, driva utveckling och motivera medarbetare? Vill du arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Som Administrativ Chef kommer du att ha en central roll i att leda, fördela och samordna de ekonomiska och administrativa processerna inom verksamheten. Du arbetar nära avdelningschefer och stöttar dem i budgetplanering, uppföljning och rapportering. En viktig del av ditt arbete är att säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och riktlinjer samt att processer och rutiner är effektiva och uppfyller verksamhetens mål.
Du har personalansvar för 10 administratörer, vilket inkluderar rekrytering, utvecklingssamtal och kompetensutveckling, samt fungerar som en nyckelperson i kontakten med både interna och externa intressenter. I rollen rapporterar du till controller samt regionchef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leda, samordna och utveckla ekonomiska och administrativa processer.
• Stödja avdelningschefer i budgetplanering, uppföljning och rapportering.
• Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och riktlinjer.
• Driva uppföljning och ansvara för att verksamheten arbetar enligt uppsatta mål och processer.
• Ha personalansvar inklusive rekrytering, utvecklingssamtal och kompetensutveckling.
• Vara en viktig kontaktperson för interna och externa intressenter.
• Bidra strategiskt till verksamhetens utveckling och mål.
Vem är du?
Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, administration eller ledarskap. Alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom tidigare arbete. Du har minst 3–5 års erfarenhet av ledarskap inom administration eller ekonomi, har mycket goda kunskaper inom ekonomi samt erfarenhet av utveckling och effektivisering av processer. God systemvana är en självklarhet i rollen. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.
Som person är du en tydlig och engagerande ledare som har lätt för att motivera och skapa engagemang i ditt team. Du är lösningsorienterad och beslutsam, med förmåga att prioritera när det behövs. Din arbetsstil är strukturerad och organiserad, samtidigt som du är kommunikativ och har lätt för att skapa och underhålla goda relationer. Du är också flexibel och trivs i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö.
Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsledning samt tidigare erfarenhet av att arbeta inom större organisationer.
Om verksamheten
Prenad har cirka 600 anställda med en omsättning på omkring 1 miljard SEK. På Prenad är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1975 och är hjärtat i vår organisation. Vi erbjuder tjänster inom el, vs, ventilation och säkerhet, och är särskilt bra på att leverera energieffektiva och hållbara lösningar. Genom vår expertis och erfarenhet säkerställer vi hög kvalitet och kundnöjdhet i alla våra projekt.
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré via telefon 070-377 45 39 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan.